Fellowship of My Blog

nuff

31 August 2010

MERDEKA - Asal Usul Nama Malaysia (Malingsialan) - Apa nak jadi orang2 Indonesia nie!!!

Salam 1 Malaysia, 1 Blogger...

Di sini, walaupun hari ini kita merdeka akan tetapi masih ada yang tidak berpuas hati dengan negara kita terutamanya Indonesia. Jam menunjukkan waktu 2.00 am 31 Ogos 2010 dan aku berada di rumah makcik aku di Cheras.. al-maklumlah baru balik dari Terengganu.. letih travel jejauh nie. Jadi, aku pun takde la nak keluar pergi sambut merdeka malam ni.. macam biasa orang selalu buat.. ape org cakap tu.. 10 saat COUNTDOWN(memang best kira waktu nie). Letih sangat.. jadi aku pun cuba cari nama asal Malaysia.. entah kenapa tetiba aku nak surf perkataan tu. Masa belajar Form 3 dulu, cikgu sejarah aku ada cakap.. memula Malaysia nak letak nama Malaycia, Malay, Chinese, Indians, A = aku tak ingat.. hehehe..

Tetiba je aku terjumpa website ni.. aku jadi panas seketika.. bukannya ape.. tolong la orang2 Indonesia ni respect sikit kat negara kita.. Kita ni satu SEA(South East Asia).. ape2 pun kita tolong menolong antara satu sama lain.. aku bagi LINK ni nanti korang baca ekk.. 

korang komen la apa yang patut.. tetapi hatiku tetap panas!!!

28 August 2010

IKAN MENYUSU

Best nya.. Comelkan.. tapi di Malaysia, masih ada lagi yang sanggup buang manusia..





WOW!!! NUFFNANG BUFFER


Salam sermua, agak2 berape uniques baru Nuffnang nak bagi Buffer ek? Tapi ni pun kira dah cecah rekod aku sendiri.. Alhamdulillah, dekat 200 jugak la.. Buffer tu bape uniques? 300? 400?

27 August 2010

Ariel dengan Luna

JAKARTA 26 Ogos – Luna Maya yang dinamakan sebagai suspek dalam kes video lucah bersama kekasihnya, Ariel Peterpan, dilapor berbuka puasa bersama teman lelakinya itu Ibu Pejabat Polis Jakarta, semalam.
Lebih bermakna buat model itu, acara berbuka puasa semalam turut dihadiri bakal mertuanya, ibu bapa Ariel yang kebetulan menemani anak mereka.

“Luna hadir ke sini semalam bagi menemani kekasihnya berbuka puasa. Ibu bapa Ariel turut ada sama,” kata seorang penyiasat di sini hari ini.

Luna yang bakal menyambut hari jadinya yang ke-27 esok juga pasti gembira kerana dia diberi kebenaran untuk meraikannya bersama Ariel yang sedang ditahan di lokap Ibu Pejabat Polis Jakarta, di sini.
Jurucakap polis kebangsaan, Marwoto Soeto ketika ditemui hari ini berkata, bagaimanapun aktres itu perlu mengikuti beberapa syarat tertentu.

“Kebetulan esok Luna perlu lapor diri seperti yang diarahkan. Jika sambutan hari lahirnya diadakan di ruang tamu, tiada masalah bagi kami,” katanya.

Berkaitan kes video lucah yang turut melibatkan seorang lagi pengacara televisyen, Cut Tari, beliau berkata, kertas siasatan kedua-dua suspek wanita itu telah dilengkapkan dan akan diserahkan kembali kepada pihak pendakwa raya Jumaat ini.

“Lokasi perbicaraan masih belum ditentukan, tetapi lebih baik jika ia dibuat di lokasi mereka merakam video lucah itu.
“Kita perlu berbincang dengan pendakwa raya untuk tujuan itu dengan mengambil kira beberapa faktor antaranya lokasi kejadian,” ujarnya. – Agensi

Bonus RM500 untuk Kakitangan Awam dan Pesara (Saguhati Duit Raya 2010)

Bonus RM500 untuk Kakitangan Awam dan Pesara 2010 (Duit Raya). Itulah tajuk saya untuk kali ini. Terima kasih diucapkan kepada Kerajaan kerana memberi saguhati kepada kakitangan awam dan juga pesara. Itulah berita yang saya dapat from berita harian dan bernama.

Bonus ini adalah bagi pekerja sektor awam yang gred 1 hingga 54 dan yang telah pencen. Ianya akan dibayar sebelum hari raya aidilfitri nanti.

Semoga dengan pemberian sebanyak RM500 ini dapatlah kiranya mengurangkan beban mereka dan memeriahkan persediaan sambutan raya yang akan menjelma tidak lama lagi.

26 August 2010

MASITAH ZAINI Facebook - Being BUGGED??


Apa komen anda semua?
Kami mengharapkan agar saudari Masitah kembalilah ke pangkal jalan Islam. Janganlah menghancurkan harapan keluarga saudari..





25 August 2010

Berakit Arus Deras


Aku (berbaju putih) berada di bahagian hadapan sekali. 1st time dok depan, CUAK GILAAAAA!!!! Tapi BESTTTTTT

aku berbaju PUTIH di hadapan raft..

Yang tercampak tu aku ler.. memang sakit.. kami berdua kat depan tu tercampak.. Situasi dia seperti di bawah nie :-






Sakit tau kepala terhantuk kat batu tu.. Nasib baik memang ada Safety Helmet.. kalau tak, tak tau ler.. memang tak post entri ni pun..
Syukran.. ;-p

24 August 2010

Quiz

Antara Kamu, Lilin dan Singa

Bayangkan anda berada dalam perangkap. Anda tergantung di atas pokok dan tali terikat di tanah. Sebuah lilin menyala di permukaan tanah dekat tali. Perlahan-lahan api lilin pasti akan membakar tali dan anda terjatuh ke tanah, sementara seekor singa menanti anda untuk makan tubuh anda. (See Picture below)



Tidak ada org akan membantu Anda. Ikatan tali sangat kuat dan anda tidak boleh bergerak. Apa yang dapat anda lakukan supaya tali tidak putus dan anda tidak jatuh ke tanah ? Fikirkan dahulu sebelum anda bertanyakan kpd org lain..



Kuasa CINTA Seorang Perempuan


Nama mangsa : Mohd Faizal bin Abd Aziz
Umur             :  25 thn
Alamat           : Taman Ria Sg Petani
Dokuman peribadi : tiada (maklumat awal pengecaman daripada kenalan
mangsa)
Sebab kematian   : kecederaan parah.
motif kematian   ; disyaki bunuh diri ( putus cinta )
siasatan lanjut oleh pihak polis sm eong ipd perda PB Basri




Tuan,
Pada jam 0655 terima panggilan telefon dari En. R Muniandy - 224857
maklumkan terjumpa mayat putus dua dari bahagian pinggang ke bawah di
tepi landasan KM 12.25 sebelah kanan arah Stn. Bt. Mertajam(BM - Spg.
Ampat) disyaki di langgar tren(dlm siasatan).
Jam 0657 maklumkan kepada kontrol bertugas.
Jam 0700 hubungi Polis Bantuan B'worth En. Sharidan untuk tindakan
lanjut.
Jam 0730 Polis Bantuan En.Basri tiba tempat kejadian dan menjumpai
sebahagian lagi mayat antara pinggang keatas diatas landasan berhampiran
KM 11.75 (telah dialihkan ke tepi landasan).
Jarak diantara dua bahagian mayat lebih dari 100 meter.
Jam 0810 anggota Polis dari IPD,SPT Perda tiba tempat kejadian.
Jam 0845 mayat tersebut telah dibawa ke Hospital Bt. Mertajam.
Disyaki lelaki melayu,umur dalam 20an.
Tiada sebarang dokumen peribadi dijumpai bersama mayat tersebut.
Tiada kerosakan dan halangan pada landasan.
Jam 0850 PO En. Sabri Mahmud tiba tempat kejadian.
Lapuran Polis telah dibuat oleh Polis Bantuan dan No.report -BK
MERTAJAM/004714/10 BALAI POLIS BUKIT MERTAJAM SEBERANG PERAI TENGAH
PULAU PINANG Keadaan cuaca di Bt. Mertajam - cerah/baik.
Sekian,T.Kasih.





 

SOGO Harga Melampau




Perbandingan harga yang agak 'melampau' sebelum dan selepas jualan promosi. Perhatikan tarikh yang tertera pada kedua-dua label.



MUKADIMAH:



JUALAN murah, harga runtuh, tawaran potongan harga 50 hingga 80 peratus, di pusat membeli-belah sering mendapat perhatian yang menggalakkan daripada pengguna terutamanya golongan wanita yang gemar berbelanja sakan. Persoalannya adakah jualan murah ini benar-benar wujud atau ia sengaja digunakan oleh peniaga untuk mengaut keuntungan lebih-lebih lagi menjelang musim perayaan seperti sambutan Hari Raya Aidilfitri yang akan disambut oleh umat Islam di seluruh negara kurang tiga minggu lagi. Ikuti laporan khas wartawan Mingguan mStar mengenai penipuan jualan murah yang diibaratkan sebagai 'duri dalam daging' terhadap masyarakat di negara ini. 

PETALING JAYA: Sehelai selimut tertera dua label harga iaitu RM455 dan selepas diberi diskaun kononnya sebanyak 80 peratus, maka harganya turun mendadak kepada RM109.20Ironinya, tarikh yang tertera pada label harga diskaun ialah 10 Ogos 2009 bermakna ia dicetak pada hari berkenaan sementara label dengan harga RM455 - yang kononnya harga asal - tertera tarikh 22 Julai 2010. Kesimpulan mudahnya ialah, pengguna ditipu oleh pihak penjual yang tidak bertangggungjawab kononnya mereka menerima harga diskaun yang sangat menarik sedangkan pembeli membayar harga asal produk yang dijual itu. Itu baru satu contoh barangan, sedangkan terdapat ribuan produk yang dijual di situ dengan tawaran potongan harga bagi menarik perhatian pembeli yang tanpa disedari mereka sebenarnya terpedaya. Bayangkan keuntungan yang diperoleh peniaga sekiranya taktik serupa dilakukan setiap kali promosi jualan. Tiada siapa yang menyangka, penipuan licik seperti itu didalangi oleh pusat membeli-belah terkenal, bukannnya gerai di pasar malam atau di tepi-tepi jalan.

Merasakan dirinya tertipu dengan potongan harga yang disifatkan tidak masuk akal, seorang pengguna prihatin, Khairul Nizam Abd Maulud, 34, tampil mendedahkan perkara tersebut kepada Mingguan Mstar baru-baru ini. "Saya sangat kecewa dengan penipuan yang berlaku. Selalunya saya akan semak tanda harga sebelum diskaun. Tapi pada hari kejadian isteri saya terlepas pandang kerana dia pergi seorang diri. Lebih malang, tanda harga sebelum diskaun tertera tarikh Julai 2010 sedangkan harga ketika promosi pula memaparkan tarikh Ogos 2009"Di sini jelas menunjukkan penipuan tanda harga oleh peniaga, harga promosi yang diletakkan pada barangan itu adalah harga asal produk berkenaan. Nampak sangat peniaga sengaja mencari keuntungan dengan cara yang mudah kerana mereka tahu pengguna pasti membeli produk pada harga yang murah," katanya.

Beliau yang juga pensyarah di sebuah Institusi Pengajian Tinggi berkata, di sinilah pentingnya ilmu kepenggunaan, kerana ia dapat membantu pengguna membuat penilaian terhadap kesahihan harga sesuatu produk sebelum dan ketika promosi jualan murah diadakan. "Membaca label dan tag harga adalah penting, tapi pengguna sering mengabaikannya. Inilah yang selalu menjadi punca kepada penipuan tanda harga. Sikap tidak suka membaca tag harga pada produk perlu dikikis, kita perlu jadi pengguna yang berhemah, biar kita jadi pengguna yang 'alah membeli menang memakai'. "Ini tidak pantang ternampak iklan jualan murah kita pasti akan ke pusat beli-belah berkenaan untuk membeli-belah. Kita harus membuang sikap sedemikian, sebaliknya kita perlu membeli barangan yang dirasakan perlu dan jangan membazir dalam berbelanja, barulah kita boleh menjadi pengguna yang berhemah," katanya.
Khairul Nizam berkata, penipuan tanda harga ketika jualan murah banyak berlaku di pusat beli-belah terkemuka di negara ini saban setahun.

 

22 August 2010

PERHATIAN - LOVE Letter NUFFNANG

* Tolong jangan inform bahawa kita telah klik iklan dalam CBOX atau Shoutmix yang ada dalam blog ini dan blog yang kita lawati kerana ia satu kesalahan. Cukuplah sekadar menulis nota 'salam' tanda lawatan/kunjungan. Ikhlas itukan lebih baik.


Dear Nuffnangers,

As you might already know, there are 2 different types of campaigns from Nuffnang: Metered (mCPM) Campaigns , which pay according to the number of visitors who see the ads; and Cost-Per-Click (CPC) campaigns, which pay bloggers based on the number of clicks generated on the ads.

It has come to our attention that certain groups have been committing click fraud, which is defined as clicking on CPC advertisements intentionally just to generate earnings for a blog's owner. Do note that this act is an abuse of our Terms & Conditions under Section 6.

Banner ads are only supposed to be clicked on if the viewer is interested to find out more about the advertising campaign, and not for the intention of earning extra money. Should this situation worsen, the frequency of ad campaigns might be significantly reduced as we'll only be able to sell ad spaces on blogs with no click fraud record.

Our system is capable of tracking these illegal actions which are documented and if necessary, be used as evidence for any legal purposes. In the past, Nuffnang has suspended and banned various individuals and groups for committing this offence. However, as the number of bloggers who commit this selfish act has been growing in an alarming rate within our community, we're forced to be more vigilant and will take necessary action to ensure our other members of the community who do not engage in such act to suffer in the long run.

If you are aware of any of your friends or anyone who have been engaging in such acts, we would appreciate it if you could kindly advise them to refrain from doing so, as bloggers who are caught engaging in click fraud activities will be punished severely, either by suspension or termination.

Thank you for your attention.

Cheers
Blogger Relations Department
Nuffnang Sdn Bhd

TEST YOUR MIND.. ouchhh!!!

Salam semua..

Di sini, Zool nak kongsikan gambar ini pada semua. Sebenarnya IQ test untuk korang :-

kalau betul korang nampak.. otak korang masih bersih dari benda-benda nie..

kalau betul korang terpesong.. otak korang dah rosak.. ahahaha

Al-maklumlah.. bulan puasa nie.. selamat mencuba



so, apa korang rasa? Betul atau tak?

Keyword hari ni - Seks Zool

nak try tengok referal list.. try jer.. test market.. hehe

21 August 2010

SALLEH GREGOR SAMSA - pertikaikan PUASA.

Salam semua, aku menulis tentang beliau walaupun terasa info sudah berlalu.. tetapi ramai yang tak berpuas hati sbb gambar ni kecil susah nak baca.. so, aku perbesarkan gambar nie..

p/s : kepada SALLEH, boleh pikir ke tak?

  1. Buat pengampunan pastu bayar kat hang.. then suruh orang tu bunuh diri..
  2. kenapa hang tak bunuh diri sekali
  3. duit yang org bayar tu, kalau terasa nak bunuh diri.. meh bagi kat aku... ahahahaha
Click to View




HONDA TAK GUNA!!!


PETALING JAYA: How far will you go to get your car fixed? In these day of light-speed emails, instant messages and cellphones, an irate car-owner decided to adopt an old-school method of seeking redress — by placing stickers all over his problematic car. 


And the message on the stickers read: "My Honda Tak Guna" (My Useless Honda). 

Click to View
To make sure he got the full attention of the car manufacturer, this sticker-adorned vehicle was parked outside the Honda Malaysia sales and service office here in Section 13 — much to the amusement of many pedestrians and motorists. 


As to why he had resorted to such measures, events executive Jess Ross said his car brakes kept failing despite several repairs. 

"Three months after buying the car, the rear brakes started giving way.After having these replaced by Honda, the same problem occurred three months later with the brakes giving way in the middle of the road. 

"Luckily, I wasn't hit by another car when it happened." 

After sending the 15-month old car to the Honda authorised service centre, Sumber Auto, Ross claimed to have been told the car had its front brake callipers fitted wrongly during the original assembly. 

Even after the brake calipers were rectified, Jess' woes continued with the calamitous Honda Accord he bought for about RM140,000. 


Click to View
Three months later, after getting his disc brake pads replaced for the second time, his Honda Accord started juddering again. 

This time Honda mentioned the brake discs needed to be skimmed. 

"On June 20 , there was a screeching sound from my front wheels and the car started juddering again. This time, I decided enough was enough. The car was towed to the Honda service centre for a fourth check on this particular screeching issue." 


Claiming manufacturing defects, Ross said: "My demands are simple, firstly I want Honda to fully rectify the problems on my car and include a manufacturer's guarantee that such defects will not recur. 

"Secondly, Honda could replace my car with another guaranteed problem-free unit. If all else fails, I want Honda to buy back the car at the purchase price. 

"Honestly, I am still open to negotiations and a win-win situation I feel, is the best for both parties," he said, stressing he has no plans to remove the eye-catching stickers from his car. 

A Honda Malaysia representative said the company remained committed to inspecting, servicing and repairing the problematic vehicle. 

"The company would like to assure Ross the affected vehicle will be serviced and repaired to his satisfaction." Still unhappy with this response, Ross asked: "Why is it Honda Malaysia can't guarantee their parts, which serve a basic function of braking, to function properly? 

"Is it too much to ask for a guarantee for their supposedly original parts which they recommended we use?"

p/s : Kalau aku.. mmg tak hantar servis dah.. bakar terus.. hehe

19 August 2010

TERIMA KASIH


Salam 1Blogger, 1 Nuffnanger..

Di sini ingin saya mengucap JUTAAN TERIMA KASIH kepada blogger yang telah menerjah ke blog dalam peningkatan trafik saya. JUTAAN TERIMA KASIH sekali lagi diucapkan...

17 August 2010

Cili Pilihan Dara & Janda

Chili pilihan/ idaman Dara & mak janda.

Hati-hati semasa potong!

Di Tanggung Halal---Chilly sunat (malay name)


Hot Stuff
Mother Nature must be playing a prank on mankind
(and womankind as well) when such extraordinary vegetables appear.

These are actual peppers from a garden. They are called 'Peter Peppers'..




The world’s most offensive-looking plant

Why?

16 August 2010

Apabila Orang Melayu bersembang ngan Orang Hokkien

U definately will have a good laugh if u can understand hokkien....

Two old friends - a Chinaman and a Malay were having a conversation recently ....

Apek:Lu potong zaka ada bagut ka?

Ali: Manyak bagus. Bila lu potong haa, lu punya barang manyak bersih loo...

Apek: err ... saya kawan ala cakap, potong zaka aaahh.... manyak ploblem..

Ali: Apa problem?

Apek: Manyak buang lui, lagi aah... dia punya performance tadak bagut... manyak cinang semputloh ...

Ali: Cehh... apek, lu apa cerita... saya suda lama potong. tada apa problem... bini saya manyak puas woo...

Apek: Lu mini puas sama itu potong zaka ka?

Ali: Ya laa. Bila lu potong aahh... lagi sedap main woo.. lu lagi lambat pancut..

Apek: err.... lu punya 1.3 atau 1.5??

Ali: woi apek cakap baik2 sikit ha ... saya punya 6 inci laa..

Apek: Tiu nia ma... lu jangan main2 haa... mana ada potong zaka 6 inci..

Ali: Cilaka apek ni...nah tengok (opens his trousers).

Apek: Chee sin punya olang.....gua tanya baik2 ... lu tunjuk lupunya lanchiau..

Ali: Abis... lu tada percaya..saya tunjuk la..

Apek: Saya tadak tanya sama lu punya lanchiau... Saya tanya lu pasal itu nasional car... potong zaka.. bolo punya olang..


Ali: Aiya... apek... lain kali lu sebut betul2 la....kasi susa saja.. Bukan potong zaka la..... Proton Saga........lah


I know you are laughing..... pass it to your friends who need a laugh too.. :)

14 August 2010

THANKS QiQi - HIDE/SHOW Shoutbox

Thanks to RatuQiqi kerana mengajar saya untuk buat Hide/Show Shoutbox. Jasa mu dikenang..


12 August 2010

Nasyid di Ofis

Bermulalah era baru untuk aku menceburi bidang nasyid ni.

- main percussion jer ;-p -

11 August 2010

GAGASAN 1MALAYSIA vs MALAYSIAN MALAYSIA

PERBEZAAN ANTARA GAGASAN 1MALAYSIA DENGAN KONSEP MALAYSIAN MALAYSIA
Berpandukan    definisi    yang    dinyatakan, Gagasan 1Malaysia memiliki kelainan seperti berikut:
1Malaysia adalah gagasan bagi mengharmonikan rakyat pelbagai kaum di negara ini tanpa mengubah identiti kaum-kaum tersebut. Konsep Malaysian Malaysia pula adalah satu dasar yang mahu menggagalkan terus asas binaan kemasyarakatan yang wujud itu. Keadilan yang dicanangkan dalam konsep Malaysian Malaysia diambil secara membuta tuli dengan mengambil konsep kesamarataan versi total.
Di samping menjaga kepentingan semua kaum, Gagasan 1Malaysia juga me-nekankan soal integrasi dan pewujudan bangsa Malaysia. Berbeza dengan Malaysian Malaysia yang hanya terbatas kepada kesamarataan hak tanpa me-ngambil kira realiti dan sejarah negara Malaysia.
Perpaduan      yang      digambarkan      oleh Gagasan 1Malaysia amat berbeza dari konsep asimilasi yang diamalkan di negara-negara etnik dilenyapkan dan diganti dengan satu identiti nasional yang sama.
Sebaliknya 1Malaysia menghargai dan menghormati prinsip-prinsip Perlembagaan Persekutuan serta identiti-identiti etnik setiap kaum di Malaysia, dan meng-anggapnya sebagai satu aset atau kelebihan yang patut dibanggakan.
1Malaysia menekankan sikap penerimaan dalam kalangan rakyat berbilang kaum, di mana sesuatu kaum menerima keunikan kaum yang lain seadanya agar kita dapat hidup bersama dalam keadaan saling menghormati sebagai rakyat dalam satu negara.

Maksud "Rakyat Didahulukan"

di sini ada saya lampirkan maksud "Rakyat didahulukan".. ini disebabkan masih ramai di luar sana keliru akan maksud ini :

Maksud    Rakyat    Didahulukan    dalam Gagasan 1Malaysia ialah merujuk kepada 6 Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) yang telah disasarkan oleh kerajaan dalam konteks untuk membela dan meletakkan kepentingan rakyat sentiasa diutamakan. NKRA tersebut ialah :

  1. Meluaskan akses pendidikan berkualiti dan berkemampuan.
  2. Mengurangkan kadar jenayah.
  3. Memerangi rasuah.
  4. Meningkatkan taraf hidup rakyat ber-pendapatan rendah.
  5. Memperkasa prasarana luar bandar dan pendalaman.
  6. Menambah baik pengangkutan awam.
Sementara   bagi   maksud   Pencapaian Diutamakan pula merujuk kepada komitmen kerajaan dalam meletakkan sasaran terhadap pancapaian bagi setiap NKRA.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...